1 Game-Changer Moment
Wist je dat de samenwerking tussen Kimberley en mij begon tijdens de lancering van mijn boek Sales is erger dan een wortelkanaalbehandeling? Samen bedachten we een strategie waarmee we een omzet van €100.000 realiseerden met de verkoop van slechts 150 boeken.
Als jij mijn boek al hebt gelezen, dan weet je dat ik iets heb (of juist niet) met de term 6 figure launches. Het stuit me vaak tegen de borst, omdat het:
A. 9 van de 10 keer behoorlijk is opgeklopt;
B. het verhaal erachter vaak niet helemaal klopt (misleidend is);
C. het nogal eens een ego-verhaal lijkt met de boodschap: ‘Kijk eens even hoe enorm succesvol en goed ik wel niet ben’ zonder dat ze daadwerkelijk de ander kunnen helpen dit ook te bereiken.
De reden waarom ik deel dat ik een 100K boeklancering heb gedraaid is niet om op te scheppen, maar om te laten zien dat het echt mogelijk is, ook voor jou. Ik wil dat dit jou aanmoedigt om voor jouw succes te gaan.
Wat me opvalt, is dat veel kleine ondernemers zó complex denken dat hun strategieën vaag en abstract blijven. Of ze laten zich te veel leiden door hun ego, waardoor ze denken dat een lancering groots en meeslepend moet zijn.
Ik heb het zo vaak gezien: enorme kosten aan de voorkant, maar weinig winst aan de achterkant. 150 boeken in twee weken is misschien niet indrukwekkend op social media, maar €100.000 omzet met minimale kosten is wél goed voor je bedrijf.
Regelmatig zie ik ondernemers met viral posts op LinkedIn. Fantastisch en enorm indrukwekkend aan de buitenkant! Maar achter de schermen heerst er paniek omdat de echte verkopen achterblijven.
Het geheim? Keep it simple. Focus op een heldere strategie, consistente implementatie en meetbare resultaten. Dát is wat het verschil maakt.
2 Concrete Acties
I Vereenvoudig je strategie
Bekijk je huidige aanpak en vraag jezelf af: “Is dit écht nodig?” Schrap alles wat niet direct bijdraagt aan resultaat en richt je op wat wél werkt.
II Focus op cijfers, niet op indruk
Stop met het najagen van likes en views en richt je op meetbare salesresultaten. Wees eerlijk over wat er echt binnenkomt.
3 Aha’s
I Groot hoeft niet beter te zijn
Een slimme, simpele strategie levert vaak meer op dan een groots opgezet plan met hoge kosten en lage ROI.
II Eenvoud verkoopt, complexiteit verwart
Veel ondernemers denken dat een ingewikkelde strategie nodig is voor succes. Wat zie ik in de praktijk? Hoe simpeler je aanbod en boodschap, hoe makkelijker klanten ‘ja’ zeggen.
III Verkopen is een skill, geen talent.
Niemand wordt geboren als topverkoper. Succesvolle ondernemers leren en trainen hun verkoopvaardigheden en jij kunt dat ook. (Wist je dat succesvolle ondernemers zweren bij simpele afsluittechnieken. Niet het meest sexy woord, maar ze maken wel het verschil tussen “ik denk er nog even over na” en een volmondig “ja”! Ontdek hoe jij ze direct kunt toepassen. Klik hier
Let’s change the game,


Muriël Versluis
Mede-eigenaar GCA
Business consultant
Sales expert/trainer
Mindset specialist

