Algemene voorwaarden

Versie: 1 september 2024

Belangrijke gegevens
SalesDIVA/Game Changer Academy (v.o.f.)
Kamer van Koophandelnummer 88756769
e-mail: support@gamechangeracademy.nl
website: www.gamechangeracademy.nl

SalesDIVA/Game Changer Academy geven wij in deze voorwaarden ook aan met ‘wij’, ‘ons’ en
‘onze’.

Artikel 1 Wanneer deze voorwaarden gelden
1.1 Deze algemene voorwaarden gelden voor elk aanbod, elke offerte en iedere overeenkomst
waarbij SalesDIVA/Game Changer Academy partij is.
1.2 SalesDIVA/Game Changer Academy mag deze algemene voorwaarden altijd aanpassen.
1.3 Zijn een of meerdere bepalingen van deze voorwaarden nietig? Of vernietig je een of
meerdere bepalingen? Dan blijven alle overige bepalingen van deze voorwaarden wel
gelden.
1.4 Zijn bepalingen in de hieronder genoemde documenten strijdig met elkaar? Dan geldt de
volgende rangorde:
1. onze overeenkomst
2. eventueel de bijlagen bij onze overeenkomst
3. deze algemene voorwaarden
4. eventueel aanvullende voorwaarden

Artikel 2 De offerte
2.1 Bij het opstellen van een offerte gaan wij uit van de gegevens die je ons geeft. Pas je die
gegevens later aan? Dan kan het zijn dat we de offerte aanpassen.
2.2 Hoe lang de offerte geldig is, staat in de begeleidende mail.
2.3 Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten.
2.4 Je kunt ons niet aan een offerte houden waarvan je had kunnen begrijpen dat wij een
kennelijke vergissing, verschrijving of typefout hebben gemaakt.
2.5 Bij de offerte sturen wij een pdf van deze algemene voorwaarden mee of, als dat praktisch
niet kan, vermelden wij de link waar je deze voorwaarden op onze website kan vinden en als
pdf kan downloaden en opslaan.
2.6 Je krijgt geen offerte van diensten en producten die je direct online via onze website kan
aanvragen, bestellen of boeken.

Artikel 3 De overeenkomst
3.1 Op het moment dat je akkoord gaat met onze offerte, hebben we een overeenkomst.
3.2 Bestel of boek je online via onze website, dan ontstaat onze overeenkomst zodra je van ons
een bevestiging per mail hebt ontvangen.
3.3 Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van onze overeenkomst.
3.4 De rechten en verplichtingen uit een overeenkomst (en deze algemene voorwaarden) mag je
niet (gedeeltelijk) aan een ander overdragen, tenzij wij je hiervoor schriftelijk toestemming
geven.

Artikel 4 Herroepingsrecht (bedenktijd)
4.1 Handel je niet vanuit een beroep of bedrijf? Dan ben je een consument.
4.2 Als je een consument bent, dan heb je voor overeenkomsten die we op afstand sluiten
(bijvoorbeeld online, telefonisch of via een video meeting) in principe een bedenktermijn. Je
kunt gedurende die bedenktermijn van je herroepingsrecht gebruik maken. Dit houdt in dat
je de overeenkomst onmiddellijk kunt beëindigen (=ontbinden) zonder dat je hiervoor een
reden hoeft te geven. Je krijgt dan je geld terug.
4.3 Je hebt een wettelijke bedenktermijn van veertien (14) dagen.
4.4 Heb je bij ons online (via de website) een cursus, workshop of training met een digitale
inhoud aangeschaft en heb je direct toegang tot die online inhoud? Dan vervalt je
herroepingsrecht. Met dit vervallen van jouw herroepingsrecht moet je tijdens het online
bestelproces, voordat je de bestelling voor de online cursus, workshop of training plaatst en
betaalt, uitdrukkelijk akkoord gaan. Je ontvangt hiervan een bevestiging per mail. Ga je niet
akkoord met deze voorwaarde, dan ontstaat tussen ons geen overeenkomst en hoeven wij
de online cursus, workshop of training niet aan je te leveren. Je krijgt dan geen toegang tot
de online cursus, workshop of training.

Artikel 5 De overeenkomst of een afspraak (call) annuleren
5.1 Zolang wij nog niet met het uitvoeren van de overeenkomst zijn begonnen, kan je onze
overeenkomst annuleren.
5.2 Annuleren doe je schriftelijk (per post of per e-mail).
5.3 Je kan niet altijd een cursus, workshop of training kosteloos annuleren als je annuleert kort
voordat deze start. Houd er dus rekening mee dat je een redelijke vergoeding (= redelijk
loon) voor door ons al uitgevoerde werkzaamheden moet betalen. Los van deze redelijke
vergoeding kunnen wij onkosten, die wij al hebben moeten maken voor het uitvoeren van de
overeenkomst, bij je in rekening brengen. Denk hierbij aan een door ons gereserveerde
locatie en catering. Je krijgt van ons een overzicht van de redelijke vergoeding en/of
onkosten.
5.4 Een gepland gesprek (ook wel: call) kan je maximaal 2 keer kosteloos annuleren. We maken
dan een nieuwe afspraak. Vanaf een derde annulering, betaal je aan ons de kosten voor het
gesprek/de call.

Artikel 6 Het uitvoeren van de overeenkomst
6.1 Tot de digitale inhoud van een online cursus, workshop of training krijg je direct, maar
uiterlijk binnen 24 uur, toegang.
6.2 Voor ons halfjaarprogramma en voor ons jaarprogramma met onze verkoopmethode geven
wij je een investeringsgarantie (return on investment). Dat wil zeggen dat als je het
factuurbedrag (exclusief btw) binnen 12 maanden na het volgen van onze verkooptraining
niet hebt terugverdiend, wij jou dit factuurbedrag (exclusief btw) terugbetalen. Let erop dat
deze voorwaarden gelden:
1. je laat zien dat je je gedurende die 12 maanden hebt ingespannen om omzet te halen;
en
2. je meldt je op tijd bij ons zodra je vermoedt dat je niet genoeg omzet gaat halen binnen
die 12 maanden.
6.3 Voor het uitvoeren van de overeenkomst mogen wij andere partijen inschakelen.
6.4 De termijnen die we afspreken zijn niet altijd fatale termijnen. We spreken schriftelijk af
wanneer een termijn wel een fatale termijn is.
6.5 Zijn er omstandigheden binnen jouw invloedssfeer waardoor wij onze werkzaamheden niet
(op tijd) kunnen doen? Dan kunnen wij je hiervoor eventueel extra kosten in rekening
brengen. Het kan ook zijn dat de werkzaamheden uitlopen. Wij laten je dit schriftelijk weten.

Artikel 7 Duur en einde van de overeenkomst
7.1 Hoelang de overeenkomst duurt, staat in de offerte, de overeenkomst of in de
bevestigingsmail.
7.2 Sluiten we een overeenkomst voor een vastomlijnd traject of project? Dan eindigt de
overeenkomst automatisch zodra het traject of project is afgerond.
7.3 Als we een overeenkomst sluiten voor bepaalde tijd zonder dat deze overeenkomst
gekoppeld is aan een traject of project, dan verlengt die overeenkomst automatisch voor
een van tevoren afgesproken bepaalde tijd. Het verlengen van een overeenkomst gaat tegen
dezelfde voorwaarden, tenzij we schriftelijk andere afspraken maken.
7.4 We kunnen samen afspreken de overeenkomst tussentijds te beëindigen.
7.5 Eindigt onze overeenkomst tussentijds? Dan rekenen wij de werkzaamheden die wij hebben
uitgevoerd totdat onze overeenkomst eindigt met je af.
7.6 Onze overeenkomst kan ook tussentijds eindigen door ontbinding (zie ook Artikel 8).
7.7 Onder andere de volgende bepalingen blijven gelden na het einde van onze overeenkomst:
– intellectueel eigendom;
– (beperking van onze) aansprakelijkheid;
– vertrouwelijkheid, geheimhouding en privacy;
– toepasselijk recht;
– de bevoegde rechter.

Artikel 8 Wanneer SalesDIVA/Game Changer Academy de overeenkomst kan beëindigen
8.1 Houd je je niet aan de afspraken in de overeenkomst en/of in deze algemene voorwaarden?
Dan laten wij je dit weten. Je krijgt van ons nog een korte termijn om alsnog jouw
tekortkoming te herstellen. Lukt je dat niet? Dan kunnen wij de overeenkomst beëindigen
(=ontbinden).
8.2 Ook in de volgende gevallen kunnen wij onze overeenkomst meteen ontbinden. In die
gevallen hoeven wij je geen korte termijn voor herstel te gunnen.
1. je overlijdt;
2. de wettelijke schuldsaneringsregeling wordt of is op jou van toepassing;
3. je vraagt (voorlopige) surseance van betaling aan of deze is al aan jou verleend;
4. je vraagt faillissement aan of je bent al failliet;
5. er wordt bij jou beslag gelegd;
6. je legt je bedrijfsactiviteiten stil;
7. je liquideert je onderneming;
8. jouw onderneming verandert van eigenaar(s);
9. je voegt je onderneming(en) samen;
10. een overmachtsituatie duurt langer dan één (1) maand;

Artikel 9 Overmacht
9.1 Wij hoeven ons niet te houden aan onze verplichtingen in onze overeenkomst en deze
algemene voorwaarden als sprake is van een overmachtsituatie.
9.2 Onder overmacht verstaan wij onder andere: overmacht van onze software leveranciers;
overheidsmaatregelen; elektriciteitstoringen en andere storingen; storing van het internet,
computernetwerk- of telecommunicatiediensten; netwerkaanvallen, waaronder DoS- of
DDoS-aanvallen; oorlog; staking; terrorisme; natuurgeweld; brand; onbeschikbaarheid van
door ons ingeschakelde derden (door ziekte of anderszins); bedrijfsbezetting; onbeschikbaar
zijn van medewerkers van jouw organisatie; algemene vervoersproblemen; het plotseling
niet beschikbaar zijn van een locatie of (cursus/training/workshop)ruimte; andere bijzondere
omstandigheden (zoals pandemieën, epidemieën, virussen, lockdown, etc.)

Artikel 10 Prijzen
10.1 Alle prijzen voor bedrijven zijn exclusief omzetbelasting (btw) en andere heffingen.
10.2 Alle consumentenprijzen zijn inclusief omzetbelasting (btw) en andere heffingen.
10.3 Of onze prijzen exclusief of inclusief bijkomende kosten zoals verzend- en afleveringskosten,
reiskosten, parkeerkosten, verblijfskosten en kantoorkosten, administratiekosten en kosten
voor door ons ingeschakelde derden zijn, geven wij duidelijk aan in onze offerte.
10.4 Alle genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van type- en rekenfouten.

Artikel 11 Prijswijzigingen
11.1 Wij mogen altijd onze prijzen aanpassen.
11.2 Wij passen onze prijzen ook aan als wij dit moeten door wetgeving. Bijvoorbeeld een hoger
of lager btw-tarief.
11.3 Zolang onze offerte geldt, verhogen wij onze prijzen in de offerte niet. Behalve als wij dit
moeten door wetgeving. Bijvoorbeeld een hoger of lager btw-tarief.
11.4 Wij geven de nieuwe prijzen op tijd aan je door.

Artikel 12 Betalingsvoorwaarden
12.1 De betalingstermijn van onze facturen is 30 dagen, tenzij we anders afspreken. De
betalingstermijn begint te lopen vanaf de datum van de factuur.
12.2 Voor diensten en producten die je online (via onze website) bestelt, kan je ervoor kiezen om
meteen bij je bestelling online te betalen. In dat geval geldt geen betalingstermijn. De
factuur ontvang je per mail.
12.3 Heb je of maak je bezwaar tegen de (hoogte) van de factuur en/of de manier waarop wij de
overeenkomst uitvoeren? Dan schort dat je betalingsverplichting niet op.
12.4 Wij brengen jouw betalingen altijd in mindering op de langst openstaande factuur.
12.5 Betaal je een factuur niet of te laat? Dan sturen wij je een aanmaning. In de aanmaning staat
de laatste dag wanneer je het openstaande bedrag betaald moet hebben. Ook vermelden wij
in de aanmaning dat je, als je na de aanmaning nog niet of te laat betaalt, de contractuele
rente van 8% en alle buitengerechtelijke en gerechtelijke incassokosten over het
openstaande factuurbedrag aan ons moet betalen. Voor de hoogte van de
buitengerechtelijke incassokosten gebruiken wij de tarieven uit het Besluit vergoeding
buitengerechtelijke incassokosten.
12.6 Alle openstaande bedragen mogen wij meteen bij jou opeisen in de situaties die hieronder
staan. Wij hoeven je dan niet eerst een aanmaning te sturen.
1. de wettelijke schuldsaneringsregeling wordt of is op jou van toepassing;
2. je vraagt (voorlopige) surseance van betaling aan of deze is al aan jou verleend;
3. je vraagt faillissement aan of je bent al failliet;
4. je sluit een onderhands akkoord met schuldeisers;
5. er wordt bij jou beslag gelegd;
6. je legt je bedrijfsactiviteiten stil;
7. je liquideert je onderneming;
8. jouw onderneming verandert van eigenaar(s);
9. je voegt je onderneming(en) samen;
10.onze overeenkomst stopt meteen (=ontbinding).

Artikel 13 (Beperking van mijn) aansprakelijkheid
13.1 Houden wij ons niet aan onze overeenkomst of deze algemene voorwaarden of doen wij iets
wat wij volgens de wet niet mogen doen? En lijd jij hierdoor schade? Dan vergoeden wij die
schade. Het gaat dan om jouw directe schade per gebeurtenis. Een reeks van opeenvolgende
gebeurtenissen telt hierbij als één gebeurtenis.
13.2 Bij directe schade kun je denken aan de redelijke kosten om de oorzaak en omvang van je
schade vast te stellen. Of de kosten die je maakt om je schade te voorkomen of te beperken.
13.3 Wij vergoeden maximaal het bedrag dat onze beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar aan ons
maximaal per jaar uitkeert plus ons eigen risico onder die verzekering. Krijgen wij, om welke
reden dan ook, geen bedrag uitgekeerd van onze verzekering? Dan vergoeden wij maximaal
het bedrag van de laatste factuur exclusief btw die jij aan ons hebt betaald in het
kalenderjaar dat je schade hebt.
13.4 In de volgende gevallen vergoeden wij geen schade:
– Als wij ons niet aan onze overeenkomst of deze algemene voorwaarden konden houden
door een fout die ons niet kwalijk kan worden genomen, omdat deze fout niet onze
schuld is of niet voor onze rekening behoort te komen.
– In geval van overmacht (zie Artikel 9).
– Als wij ons niet aan onze overeenkomst of deze algemene voorwaarden konden houden
door een fout of door toedoen van externe partijen.
– Bij handelen of nalaten van een bij ons aangesloten externe partij.
– Bij fouten, onvolkomenheden of onvolledigheden op onze website.
– Bij schade door producten en diensten van externe partijen, waaronder ook software,
applicaties, licenties en hardware.
– Als je indirecte schade lijdt. Bij indirecte schade kun je denken aan gederfde
(=misgelopen) winst, verlies van goodwill, reputatieschade, verlies van handel of
contracten, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
– Als je onjuiste of onvolledige gegevens aan ons doorgeeft.
– Als wij onze werkzaamheden en leveringen tijdelijk mochten stoppen (=opschorten).
– Bij het niet beschikbaar zijn of vertragingen van onze website. Je gebruikt onze website
op eigen risico.
– Voor verminking, vernietiging of verlies van gegevens of documenten.
– Voor (type)fouten in teksten, documenten, presentaties, etc.
– Wanneer je zelf schuld hebt aan het ontstaan van je schade.
– Wanneer je zelf verzekerd bent tegen je schade.
13.5 Heb je schade? Stuur ons dan een brief of mail. Hierin leg je uit en toon je aan welke schade
je hebt en waardoor dat volgens jou komt. Doe dat meteen, maar uiterlijk binnen 14 dagen,
nadat je bekend bent geworden met de schade.
13.6 Iedere aanspraak op vergoeding van jouw schade vervalt na 6 maanden nadat de schade bij
jou bekend is geworden of nadat je bekend had kunnen worden met het bestaan van deze
schade.

Artikel 14 Intellectueel eigendom
14.1 Onder andere op teksten, (digitaal) cursus- en trainingsmateriaal, handouts, boeken, ereaders, presentaties, foto’s, video’s, werkwijzen, methoden en content die bij onze
diensten en producten horen, bezitten wij de intellectuele eigendomsrechten.
14.2 Je mag niet zonder onze schriftelijke toestemming onze intellectuele eigendomsrechten
commercieel gebruiken, kopiëren, vermenigvuldigen of verkopen.
14.3 Maak je inbreuk op onze intellectuele eigendomsrechten, dan moet je voor iedere inbreuk
een onmiddellijk opeisbare boete van € 10.000,- aan ons betalen. Wij behouden altijd het
recht om ook onze werkelijk geleden schade door jouw inbreuk van jou vergoed te krijgen.
14.4 Spreken we af dat je wel bepaalde intellectuele eigendomsrechten krijgt? Dan leggen we dat
schriftelijk vast. Het intellectuele eigendomsrecht gaat in ieder geval dan pas naar jou over
nadat je alle openstaande facturen die gaan over het betreffende werk of de betreffende
werken hebt betaald. Dit heet eigendomsvoorbehoud.

Artikel 15 Vertrouwelijkheid, geheimhouding en privacy
15.1 Alle informatie die we over en weer met elkaar delen houden we geheim en behandelen we
vertrouwelijk. Afhankelijk van de omstandigheden sluiten we een aparte
geheimhoudingsovereenkomst.
15.2 Het kan soms zo zijn dat wij verplicht zijn om vertrouwelijke informatie door te geven aan
een andere partij door een wettelijke bepaling of een uitspraak van de rechter.
15.3 Mogelijk verwerken wij in de uitvoering van onze overeenkomst persoonsgegevens. Hierbij
houden wij ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Artikel 16 Klachten en geschillen
16.1 Heb je een klacht over hoe wij de overeenkomst uitvoeren, over de kwaliteit van onze
dienstverlening of producten, ons werk of over een factuur? Laat het ons zo snel mogelijk
weten.
16.2 We proberen een geschil tussen ons eerst onderling op te lossen.
16.3 Je mag er ook altijd voor kiezen om je klacht over en/of je geschil met ons meteen aan de
bevoegde rechter voor te leggen.

Artikel 17 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
17.1 Op al onze aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en op deze algemene voorwaarden is
Nederlands recht van toepassing.
17.2 Geschillen leggen we voor aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarbinnen
SalesDIVA/Game Changer Academy gevestigd is of kantoor houdt, tenzij de wet een andere
bevoegde rechter aanwijst.