Nieuwsbrieven
1 game changer moment
2 concrete acties en 3 aha’s
We willen je niet alleen inspireren, maar vooral activeren
De enige nieuwsbrief die je nodig hebt om je business te laten groeien
(dit is waarom…)
De meeste business nieuwsbrieven zitten vol met wollige verhalen en algemene adviezen die je geen stap verder brengen. De GCA 1-2-3 nieuwsbrief is anders. Elke editie krijg je een echt, ongefilterd verhaal over succes of falen, specifieke actiestappen die je direct kunt toepassen, en scherpe inzichten die onze klanten miljoenen hebben opgeleverd. Als je op zoek bent naar feel-good content die je niet uitdaagt, dan is deze nieuwsbrief niks voor jou. Maar als je rauw, eerlijk advies wilt dat echt werkt in de praktijk, dan is dit precies wat je nodig hebt.
GCA 1-2-3 Je hebt geen groeiprobleem, je mist een groeisysteem.
Veel ondernemers denken dat ze harder moeten werken of nog een tool moeten inzetten om door te breken. Meer funnels, meer content, meer “aan je business werken.”
Laat ik direct met je zijn (Je kent me inmiddels 😉). Je werkt keihard. Je bent slim genoeg. En motivatie? Daar ontbreekt het ook niet aan…
GCA 1-2-3 Focus is overrated (maar je hebt het wél nodig)
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat een ondernemer zei: “Ik wil gewoon meer focus,” zat ik nu op een tropisch eiland met een cocktail, zonder dat ik me daar schuldig over voelde. Volgende week zit ik daar trouwens echt. Maar dat terzijde. Tja, focus en structuur. We willen het allemaal, maar voor veel ondernemers voelt het….
GCA 1-2-3: Waarom verkopen makkelijker wordt als je stopt met verkopen
Laat ik een geheim met je delen: ik had nooit in de gaten dat ik goed was in verkopen. Waarom niet? Omdat ik het simpelweg nooit als “verkopen” zag.
Geen scripts. Geen gelikte pitches. Geen nepgedoe. Gewoon een echt gesprek voeren, vragen stellen, luisteren, en kijken of ik oprecht kon…
GCA 1-2-3: Waarom Tijdloze Businessprincipes Altijd Werken (Ook in 2025)
Als meer uren maken de oplossing was, was je nu al miljonair.
Laat ik je meenemen naar 2008. Middenin de bankencrisis begon ik als zzp’er. Niet bepaald ideaal, zou je zeggen. Toch draaide ik binnen een maand al €15.000 omzet. En daar bleef het niet bij…
GCA 1-2-3: De perfectie-paradox: hoe beter je wilt worden, hoe minder je helpt
Moet je alles eerst zelf bereikt hebben om anderen te kunnen helpen?
Dit is een discussie die vaker terugkomt: moet je per se zelf een miljoenenbedrijf hebben gerund voordat je anderen kunt coachen of begeleiden? Voor een deel, ja. Maar voor een deel? Dikke vette bullshit.
Denk aan topsport: de beste coaches…
GCA 1-2-3: De keukentafelconfrontatie die alles veranderde…
Ik zat vast in een perfectie-val. Niet omdat ik zo’n hardcore perfectionist ben (ik bedoel, mijn huis is echt niet altijd spik en span), maar gewoon omdat ik niet beter wist. Als kind was presteren op topniveau mijn normaal. Judoën tot je erbij neervalt, competitief zwemmen alsof je leven ervan afhing en waterpolo spelen met een intensiteit waar een rugbyteam nog….
GCA 1-2-3: Jouw smoesjes saboteren jouw succes
Wat zeg jij het vaakst tegen jezelf?
– “Ik moet eerst X regelen voordat ik kan beginnen.”
– “Ik heb het te druk.”
– “Ik weet het allemaal al, ik moet het alleen nog DOEN.”
Herkenbaar? Mooi. Dan weet je ook dat dit gewoon smoesjes zijn. Excuses geven je het gevoel van controle, maar in…
GCA 1-2-3: Bezwaren, proactiviteit, duidelijkheid en leiderschap
Laat ik je even meenemen naar een verkoopgesprek dat alles veranderde. Een leiderschapscoach met meer dan 20 jaar ervaring in haar vakgebied kwam bij ons. Ze was al een aantal jaar succesvol ondernemer, maar liep tegen een omzetplafond aan. Ze raakte gefrustreerd omdat ze nog te vaak dezelfde reacties van haar prospects…
GCA 1-2-3: Uurtarief, waarde en prijzen
Laat ik je meenemen naar gisteren. Een gesprek met een klant die zeven sessies bij me had geboekt. Een flinke investering, maar al na twee sessies had ze de volledige investering terugverdiend én winst gemaakt. Hoe? Door haar conversie te verhogen. De waarde van wat ik haar gaf was niet in uren uit te drukken. Toch merkte ik…
GCA 1-2-3: Sales is simpel en leuk (als je het goed doet)
Wist je dat de samenwerking tussen Kimberley en mij begon tijdens de lancering van mijn boek Sales is erger dan een wortelkanaalbehandeling? Samen bedachten we een strategie waarmee we een omzet van €100.000 realiseerden met de verkoop van slechts 150 boeken. Als jij mijn boek al hebt gelezen, dan weet je dat ik iets…
GCA 1-2-3: Implementatie, strategie, consistentie en actie
Laat ik meteen met de deur in huis vallen: als je geen zin hebt in marketing of sales, stop dan gewoon met ondernemen. Je kunt nog zo goed zijn in je vak, een absolute expert zelfs, maar als te weinig mensen weten dat je bestaat, wat denk je dan dat er gaat gebeuren? Niks. Helemaal niks. En al weten mensen dat je bestaat, maar kun…
GCA 1-2-3: Ondernemen is geen hogere wiskunde
Waar mijn kracht ligt – en de kracht van Game Changer Academy – is het zogenaamde complexe plat slaan. In al die gesprekken die ik de afgelopen jaren heb gevoerd, valt het me keer op keer op: veel ondernemers maken het onnodig ingewikkeld. Ze gebruiken veel woorden, vaak dure woorden, om iets simpels uit te drukken. En ik denk…
GCA 1-2-3: Meer vrijheid, minder werken, loslaten en uitbesteden.
Op een gegeven moment werd het me echt duidelijk: SalesDIVA hing volledig aan mij. Ik werkte me een slag in de rondte, maar zat gevangen in mijn eigen bedrijf. 60 tot 80-urige werkweken, terwijl de vrijheid die ik ooit voor ogen had, verder weg leek dan ooit. Het liep hartstikke goed, maar omdat alles…
GCA 1-2-3: Sales, authenticiteit, leiderschap en zelfvertrouwen
Verkopen wordt vaak gezien als een noodzakelijk kwaad. Het woord alleen al roept bij veel ondernemers weerstand op. Dat zie je ook terug in de enorme hoeveelheid tools van marketeers die beloven dat je nooit meer een salescall hoeft te voeren. Zelfs sales professionals spelen hierop in, omdat ze weten dat het vooral…
GCA 1-2-3: Overweldigd, rust, focus en doorbreek je patroon
Kimberley en ik hadden vanochtend een inspirerend gesprek met een klant die verlengt. Ze vertelde hoe haar succesvolle business haar soms overweldigt. Een expert, auteur en veelgevraagd professional, toch liet ze waardevolle kansen liggen omdat ze door de bomen het bos niet meer zag. Ze zei: “Ik word dan een soort van…